Korzystając z tej strony, akceptujesz postanowienia Regulaminu i oświadczasz, że znasz naszą Politykę Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce.
2020-11-03
Innowacyjna platforma telemedyczna SYGMO for COVID-19 wesprze firmy i instytucje
w walce z transmisją koronawirusa w zakładach pracy. Wspomagać będziemy ochronę zdrowia pracowników i ich bliskich.
Eksperci z Wojskowego Instytutu Medycznego w Warszawie wspólnie z firmą Grupa casusBTL opracowali aplikację mobilną zintegrowaną z innowacyjnym systemem telemedycznym do analizy objawów zakażenia koronawirusem.
Obecnie nawet jeden chory pracownik może zarazić wielu swoich współpracowników bądź spowodować konieczność poddania ich kwarantannie, a co za tym idzie spowodować bolesne w skutkach braki kadrowe. Do tej pory wyjściem było regularne testowanie wszystkich pracowników komercyjnym badaniem, np. metodą PCR. Jednak wysoka cena testu oraz konieczność powtarzania badań co kilka tygodni sprawiają, że koszty takiego przedsięwzięcia znacznie przekraczają możliwości finansowe wielu przedsiębiorców.
Alternatywą dla kosztownych badań jest skorzystanie z usługi SYGMO i wdrożenie procedur zapobiegających transmisji wirusa na terenie firmy.
Pracownicy otrzymują link do instalacji aplikacji na swoich smartfonach wraz z unikalnymi danymi do logowania, a następnie raz dziennie do ustalonej godziny wypełniają medyczną kartę samokontroli i wysyłają ją do Centrum Analizy Danych Systemu Telemedycznego SYGMO for COVID-19. Jeśli osoba zapomni wypełnić ankietę, otrzyma przypominający SMS. Dane, które zostaną wprowadzone do systemu, analizowane są przez lekarzy. Sam system generuje alerty będące efektem działania zaawansowanych algorytmów analizy symptomów.
W przypadku określenia stanu wysokiego ryzyka zagrożenia COVID-19 konsultant medyczny kontaktuje się bezpośrednio z pracownikiem, by przeprowadzić wywiad i zlecić dalsze postępowanie. Warto podkreślić, że ta komunikacja nie jest jednostronna i także użytkownik aplikacji – w przypadku niejasnych objawów bądź wątpliwości związanych ze swoim stanem zdrowia może skontaktować się z konsultantem medycznym (lekarzem). Ten po analizie danych z systemu zalecić może pozostanie w domu lub/i niezwłoczne skontaktowanie się z lekarzem medycyny rodzinnej lub najbliższą stacją sanitarno-epidemiologiczną.
Grupa casusBTL, będąc jednocześnie współtwórcą innowacyjnego systemu telemedycznego jest odpowiedzialna za promocję i komercjalizację rozwiązania na rynku polskim i światowym.
Potencjał tego rozwiązania wykorzystuje już Centrum Nowoczesnej Medycyny Enterna Medica, które wprowadziło na rynek abonamentową usługę medyczną wsparcia przedsiębiorstw i instytucji w zminimalizowaniu ryzyka rozprzestrzenienia się chorób wirusowych w zakładach pracy. Usługa SYGMO for COVID-19, dzięki wykorzystaniu aplikacji mobilnej z ankietą, systemu telemedycznego analizującego występowanie symptomów COVID-19 oraz zaangażowaniu lekarzy specjalistów oceniających ryzyko choroby daje realną szansę na zmniejszenie transmisji wirusa, a co za tym idzie, zminimalizowania negatywnego wpływu pandemii na bieżące działanie przedsiębiorstw. Ponadto chroni zarówno pracowników, jak i ich bliskich przez rozwojem choroby wirusowej, umożliwiając kontakt z konsultantem medycznym – lekarzem medycyny zakaźnej.